onsdag 8 oktober 2008

No beer for you!


Jag är nog inte ensam om att ha suttit och uppdaterat systembolagets nyhetssida vad det gäller "mitt-i-månaden-släppen" på vinkällarbutikerna i Stockholm, Göteborg och Malmö.
Slängde iväg ett mail till Kundtjänst och fick detta svar:
-"Just i oktober kommer det inte att vara någon sedvanlig vinkällarlansering efternsom vi släpper ut årgång 2005 från Bordeaux den 15/10.
Du får ge dig till tåls en hel månad ytterligare. Twin Sisters Double IPA lanseras i mitten av november, 14/11, med artikelnummer 11556. Pris 79,70 per butelj om 650 ml."

Synd! Nu blir November ÄNNU mer kostsamt med tanke på vad som dyker upp som tillfälliga nyheter den månaden..

5 kommentarer:

Jonte sa...

Fattar inte hur man ska ha råd med alla öl! :)

Hansih sa...

Har jag förstått saken rätt om det är så att det inte finns några nyheter i oktober?

I alla fall i Gävle finns det inte ett skit på nyhetshyllan. Bara nån himla glykosöl.

dempa sa...

H: Jo, i oktober kom det en massa nya grejer för det ordinarie sortimentet, de flesta nyheterna skall nog finnas i gävle ska du se. Men det var ju inte mycket roligt att hurra över, bland annat den där "Brother Thelonius" som du drack förra veckan. Men Slottskällans Slottslager var rätt okej!

BellaM sa...

Mera I.P.A

//pitttsssssburg1-3 ottttaaawa

Hansih sa...

Mjo, slottskällan var helt okey.

Sen Thelonius var väl ingen större hit tkr jag.

Jag är grymt besviken på bolaget, jag skulle kunna ge han en smäll.

 
dempabeer ©2009
Design by Daniella Weiler