onsdag 13 februari 2008

Bastu-onsdag




Idag när jag slutar ska jag åka hem, hämta några kalla sen knata över till Knaller för en rejäl bastu! Inte ens finnar bruka klara av att sitta kvar när vi bastar där.
En rolig anekdot från Knallers bastu var i somras då jag, Knaller, Tellefsen, Kribban och Majk bastade. Det var rejält hett, så Kribban satt och gungade fram och tillbaka - halvt apatisk och semi-autistiskt mumlande: "Jag är en elitsoldat, jag är en elitsoldat" :)

Imorrn blir det innebandy innan jobbet. Tänkte även spela bandy på fredag. Ta det lugnt lördag, sen kanske en joggingtur med frugan i motionsspåret i Skatås på söndagen. Vi har båda köpt nya skor men inte haft chansen att testa dom än. Till skillnad från vissa andra bloggare så har jag inte de ekonomiska musklerna att köpa en massa snajdiga grejjer men jag ska kanske kunna ordna ett foto på skorna, om det verkar finnas intresse ;)

5 kommentarer:

michael sa...

hahaha jassa elitsoldaten i honom kom fram! :) maste varit bra hett! men det later harligt med en rejal bastu!

ja ni lar ju se till att anvanda dom nya dojorna nu, tycker det ar mycket snack och liten verkstad om det har skatas ;)

p.s. hade det inte varit finurligare att saga "knalla over till knaller"? han heter ju sa, hoho!! ;)

Hansih sa...

Innan du börjar smutskasta världsmästarna i bastubad dempa så undrar jag vilken finne som bastat där som varit en pussy!? :-)

Anonym sa...

Dennis blir alltid kissnödig när han bastar, skyller han på iallfall:)

//Blixten

michael sa...

Far man hora lite om bastningen! Vem vann elitsoldat tavlingen??

Anonym sa...

haha, ja men de funkar ju att skrika "jag är en elitsoldat" man klarar mycket mer då.. Testa själva så ska ni se :)

 
dempabeer ©2009
Design by Daniella Weiler