torsdag 14 februari 2008

*#¤%#* SURFOT!!



Idag, efter 40 minuters innebandy hände det som bara inte får hända. En killes klubblad hamnar under min sko, glider iväg och när bladet försvinner stannar min fot upp helt och bara vrider sig - samma typ av stukning som för drygt två år sedan. Ni har ju sett hur foten såg ut efter den stukningen..
Smärtan var exakt den samma, helt sjukt ont gjorde det.
Som tur var hade jag kylspray med mig, och en snubbe på bandyn hade gaslinda så han lindade foten stenhårt direkt, och sen låg jag i högläge i 30 min. Verkar ha gjort susen, när jag duschade var den inte alls så svullen som jag var orolig för och jag kan faktiskt halta utan hjälp. Får noga ta fram kryckorna när jag kommer hem bara utifall att.

Vore verkligen typiskt om surfoten skulle pajja en längre tid nu när jag precis köpt löpardojjer :(

Gårdagens bastu blev rätt lugn, Knaller hade gjort gastroskopi och fått magkatarr konstaterad så han var inte så pigg.

Edit: Vaknade 01.00 inatt av att det värkte som sjutton i foten. Hittade ingen vinkel som var avslapppnande, inte heller värktabletter hjälpte. Har inte sovit en blund sedan dess.
Hansih brukar kunna vara ganska positiv ändå oavsett vad, och jag försöker verkligen se det fina i kråksången här men jag kommer inte på vad det skulle kunna vara. Så tills någon kan tala om för mig vad det är för positivt med detta så kommer jag minsann sitta här och tycka synd om mig själv ;)

5 kommentarer:

michael sa...

Fy sjutton va trakigt :( Na kan inte saga att jag ser nat positivt i det hela heller. Verkar som du har en EXTREM otur med dina fotter.

Hoppas det kommer laka bra anda, men du maste nog ga till halsovardscentralen anda. Bast att ha en expert kolla till det. Undra om det ar nat som itne lakt ordentligt san en tidigare skada??

For ovrigt, ar innebandy an ratt skadebenagen sport tro..? Nej, nar du ar frisk far du halla dig till Skatas med Natan!

Hansih sa...

Ouch! Vilken otrolig otur du har med din fot! :-(

Får hoppas att det går över fort denna gång.

Har funderat på hur man ska kunna vända det här till något positivt, men det är rätt blankt. Det enda jag kan komma på är att du kan ju fortfarande träna överkroppen om du är ute efter förbränning.

Jag har tränat två dagar den här veckan och jag känner redan att kroppstemperaturen snittar 39 grader p.g.a. den höga förbränningen! Kroppen skriker efter mat hela tiden!

Så nu har du en ypperlig möjlighet att komma igång med överkroppsträning! :-)

Anonym sa...

Stackars, stackars dig! Du har riktigt oflyt med fötter OCH knä! Inte roligt alls....och ja, precis när du skulle börja löpa i skatås också! rackarns, inte kul att inte kunna sova ens! :( Krya på dig och hoppas du blir bättre illa kvickt!

dempa sa...

Tack för erat stöd!

Jo, det positiva är att jag borde få tid att träna överkroppen. Det svåra är bara att få loss pengar till gymkort. Men får kolla på det. Ännu en lurig grej med att träna överkroppen är att mina små stackars ben redan har så mycket att släpa på, så dom är egentligen inte så pigga på att släpa runt på mer kilon :)

Skippar hälsovårdscentralen. Det är tydligen väldigt ovanligt att slita av ett ledband så det har jag nog inte gjort. Dessutom är de inga experter på fötter på såna ställen.

Hansih sa...

Dempa: Få loss pengar? Såååå dyrt kan det inte vara med ett gymkort! Ta ett lån till hansihbanken annars! 0% ränta! :-)

Kom igen nu, du måste utnyttja möjligheten att börja gyma också!

 
dempabeer ©2009
Design by Daniella Weiler