torsdag 21 februari 2008

Testlagning och provsmakning



Bjöd hem Zandrah och Natan igår, och jag passade på att göra Janssons kycklingrätt som hon skrev om på sin blogg. Egentligen gillar jag inte soltorkade tomater men såhär i maten går det jättebra. Gjorde 1½ sats av rätten, och det blev väldigt gott! Nästa gång ska jag ha i mer soltorkade tomater och oliver för att få ännu mer smak.

Receptet hittas här på andipandi81.blogspot.com

N och Z hade köpt två olika viner till maten, riktigt fina sådana. De var väldigt goda, jag tror att jag gillade det första (shirazen) bäst, det var så oerhört mjukt och fint. Rioja är väl känt just för att vara lite strävt, och det är inget fel med det - sådana viner gillar jag oftast bäst! Men det var roligt med ett nytt gott Sydafrikanskt (Pecan Stream).

Marqués de Cáceres
Pecan Creek

4 kommentarer:

michael sa...

himla kul inlagg! bilder och allt (till skillnad fran min!) :)

ja lat ju som om annas ratt blev en succe, kanske for prova att gora den jag ocksa. sa du rekommenderar lite mer oliver och soltorkade tomater?

och kul att ni hinner ga over till varann sa dar i veckan!! :)

Hansih sa...

Personligen hade jag gärna varit utan den där bilden på "spyan" eller vad det är!? :-)

Ta bilden när du lagt upp det på tallriken tillsammans med ris och grönsaker, då ser det så mkt bättre ut!

Smarrigt med kycklinggryta och vin!

Nästa gång får du pröva på min spanska gryta. Där har man öl till maten, det gillar ju du! :-)

michael sa...

vilken "spy"dig kommentar av hasse, höhö.... :)

Anonym sa...

Riktigt mysig middag var det! Tack så mycket =) Mys när vi kan ta det lite sådär spontant ibland! Här blire nästa gång, då vill jag också testa o göra nån ny rätt!
Kul att du gillade vinet, jo, det första var nog aningen mer unikt i smaken, rioja har en tendens att vara lite lika!

 
dempabeer ©2009
Design by Daniella Weiler