måndag 12 maj 2008

Uttråkad som en..

.. sidenapa.


Mitt arbetspass idag: 07-16.15.
Dock kommer en kille sitta och öva på den arbetsuppgiften så jag kommer typ inte ha något att göra fram till 14.30 då han slutar. Så jag har fått en egen dator här där jag sitter och funderar på vad kan hitta på för att få tiden att gå. Har spelat en omgång Maxi-Yatzy och fick otroligt bra kombinationer, ända tills jag kom på att det visst inte räckte med 3 av varje (1-6) för att få bonus, utan att man måste ha 4 av varje. Det borde jag förstått. Så då blev jag iaf sur och har inte spelat mer efter det :)
Snälla, kom med tips som jag kan fördriva tiden med!

Kl 16 är det innebandydags. Inte många såna pass kvar nu. Så sen blir det verkligen till att tvinga ut sig i Skatås-spåret.

Pärona åker hem idag, hinner förhoppningsvis med en lunch innan.

6 kommentarer:

Hansih sa...

Antar att du avverkat www.aftonbladet.se! :-)

Hmmm... Jadu, finns inte så mycket att göra på Internet.

Du får väl ta en långfika i solen? Köp en tidning o sätt dig ute, om du nu får lämna din dator.

dempa sa...

heh, aftonbladet är ofta så oerhört dålig så jag glömmer ofta att ens kolla den! men får väl göra det!
annars lät det som en bra idé det där med solen, har ju en bra bok jag kan läsa: Snabba Cash. den kanske du skulle gilla!

Hansih sa...

Mmm jag har hört talats om den. Är det uppföljaren (det kanske är separata böcker?) eller är det första boken författaren skrivit?

dempa sa...

Det är första boken!
Uppföljaren har precis släppts tror jag men den vet jag inte vad den heter.

"Snabba Cash" kommer visst filmatiseras också så om du orkar vänta så kan du se filmen istället, det brukar ju vara minst lika bra (förutom Varghunden då)..

Tre katter sa...

"Snygg tax!" :)

Hansih sa...

Mmm jag har hört att den ska filmatiseras, men undrar om inte den skulle spelas in på tyska!? Men det är möjligt det kommer en svensk version.

Filmatiseringar av böcker brukar vara bra ja, men som sagt inget slår ju att läsa Buck varghunden. En riktigt klassisk bok! :-)

 
dempabeer ©2009
Design by Daniella Weiler