tisdag 6 maj 2008

Cykelköp

Har haft en mycket bra helg. Tjejerna från Gävle var här och det var så roligt som man hade hoppas. Det blev dock ganska sena nätter, inte minst för tjejerna.. Var ganska slut där på söndagkvällen. Men det är verkligen roligt att ha främmande. Alla är välkomna ;)

Idag efter jobbet ska jag och Anton åka och köpa en cykel åt mig. Han har rekommdenderat denna: en treväxlad, pedantiskt skött (en 78-årig gubbe som haft den) DBS som jag kan susa upp och ner för Lunden-backen på! Pris: 1000 kr. Låter kanske lite dyrt? Men i Göteborg är det vad man får ge för en bra cykel. Den ser dock rätt töntig ut, men tror det är för att sadeln är så låg. Den blir bra mycket coolare när jag höjer den och själv sitter på ;)

13 kommentarer:

Hansih sa...

Jag tror nog inte den kommer se coolare ut med en högre sadel, snarare tvärtom! :-)

Du kommer se ut som en riktigt naturpluggis när du är ute o sykklar!

*klapp klapp klapp* slår med händerna på knät och klappar plugghästklappningen! :-)

dempa sa...

haha den var det inte igår man hörde! :) "vart ska du dempa??" -"jag ska till skooolan!"

jo, lite naturpluggis är det.. får väl psykla så fort att ingen ser att det är jag så jag slipper skämmas :)

Andipandi sa...

pappa hade en sån där cykel en gång, han kallade den för silverpilen...för att den just gick så fort :-)
Annars dempa tycker jag att du ska köpa en sån där cool 60 tals cykel, det är sååå inne nu vettu att cykla runt på sånna :-)
Dom är dessutom snygga, o så får du registreringsskylt i bak!

dempa sa...

Anna: Jag har ju redan en sån cykel som jag tror du menar, en militärcykel med tjocka ballongdäck. Men de är såå sega att cykla på. Ska jag bara glida så kan jag ta den, men ska jag cykla upp och ner för backarna där jag bor så måste jag ha växlar :)

Det är i de lägena man får prioritera praktisk funktionalitet före coolhetsgrad..

Heden sa...

DBS å Crecent e bra skit det! Bockstyre oxå å du e kung!
Kommer snart bli lika inne som att heta Danielsson istället för Bävervik eller Nysnö och allt annat skit som folk hittar på! ,, och nää Grönstedt ingår inte i det hansih:P

ps
(gunbritt leverar BOMBEN idag till säfh för destination götet)

michael sa...

1000kr for en trevaxlad 78:ans modell :) jadu dempa, du ar ju kand for dina klipp ;)

inte for att vara negativ, men tror faktiskt du behover mer an 3 vaxlar for att ta dig upp for lundabacken! :)

Hansih sa...

Thorpe: "good trade" ... du är väl den sista att uttala dig sen kanalgubben lurade av dig hur mkt som helst för 3-4 st godisar! :)

dempa sa...

Jo 1000 tyckte jag lät mkt innan Anton förklarade hur det låg till. Psykeln var i ypperligt skick. Gick som ett skållat troll, iaf ner för Lundabacken ;)

Håller med H, P ska inte komma och snacka om sina affärer efter att köpt en använd vit Murren-tröja för 2000 spänn :P

michael sa...

angaende murren trojan ska ocksa papekas att den faktiskt inte kom med nagon som helst bevis pa att den var akta! hade lika garna kunnat vara vilken som helst troja med muhren pa baksidan :)

dock vill jag forst se weiler cykla upp for lundabacken med egna ogon, pa en 3-vaxlad -78:a, innan jag gratulerar honom till ett good trade ;)

dempa sa...

Good call!
I dare you! Jag ska minsann cykla
upp för hela lundabacken! :)

Sen är det ingen 78'a utan ... gissningsvis en 85'a! :)

Andipandi sa...

Håller med om att DBS is the shit! Har själv en sådan sen 10 år tillbaka typ, o den håller än :) Blir knappt punka på den...har dock fått göra nån renovering av den, då jag bytte ut sadeln o stödet o lagade växlarna! Men 10 år lixom...de e bra det. Inte ens blivit stulen ojoj. Btw så heter den DBS "kilimanjaro" (hur det nu stavas)

dempa sa...

DBS Touring heter min :)

Nä det är bra skit. Man kan behöva smörja kedjan var 4'e år, that's it ;)

Jag ska dock byta det fula bakhjulet och sätta dit ett helsvart däck. Då blir den till och med snygg!

Anonym sa...

Ja fan visserligen regerar Crescent men DBS ligger bara snäppet efter...

Det snackas redan om Dennis "Dynamo" Weiler på Akl&Adas bland vardagsalkisarna...

De pekar och säger - en sådan psykel hade jag, men jag blev robbad på den på stan...bara alkoholismnen kvar...

A

 
dempabeer ©2009
Design by Daniella Weiler