tisdag 5 augusti 2008

Ramsvik


Imorgon drar vi till Ramsvik med Zandrah & Natan!
Har sett fram emot detta länge nu, tyvärr verkar det väl inte bli blå himmel och sol men det verkar iallafall inte som att det kommer regna hela tiden.


Vi har hyrt en 5-bäddsstuga två nätter.
På Campingen har de restaurang med pub, bastu med utsikt över havet, sandstrand, beachvolley, möjlighet att hyra båt osv.
Jag och Natan har tänkt hyra en båt en halv dag för 400 kr och försöka fiska lite makrill och annat som kan tänkas fastna. Blir första gången jag fiskar på västkusten! :)


Annat man kan göra där är gå en vandringsled som sägs vara norra Europa's vackraste!



På torsdagkvällen har de räkfrossa på Restaurangen med färska Smögenräkor. För 189:- äter man hur mycket räkor man vill, med bröd, såser, ägg mm.

Om detta blir en succé så skulle man kunna bjuda hit lite Gävlefolk till nästa sommar och hyra några stugor!

8 kommentarer:

Hansih sa...

Vart var det vi var ut förra sommaren?

Pingstvän-ön! :-) Där var det himla nice bortsett från pissvännerna.

Hur mkt bärsa medtages ut till Ramsvik då? :-)

Heden sa...

ser naaajs ut det där! synd på vädret bara! not semesterväder.. men ni kan ju ta bastun å relaxa ialf!

Kribbmasta sa...

ser otroligt fint ut.. Kul med fiske.. Har ni grejer eller går de att hyra??

Anonym sa...

Om tva och en halv vecka ska jag fiska makrill med UL-grejer. Skitkul!!
Hoppas ni har fiskelycka...

dempa sa...

H: vi var på Styrsö med er! dit har vi inte varit sen dess!
Det blir en del bärsa med kan ja avslöja!
Tog nyss en Late Summer Ale och den var ju fantastiskt god! Hittade inget blod/järn i den!

Heden: Bastun är given.

Kribban: Har grejer med mig men man kan hyra speciella makrillsgrejer om det går dåligt ;)

Mo: UL-grejer? Du får dra med mig till dina trakter (Grebbestad) å fiska nån gång!

Anonym sa...

UL = ultra light. Alltså väldigt lätt och underdimensionerad utrustning. (Kort och mjukt spö, liten rulle, tunn lina och lätt drag/pilk.)
Vi får styra upp lite fiske nästa sommar - garanterat!

Hansih sa...

Dempa, det måste ha varit ett måndagsexemplar jag fick senast. För första gången jag drack den var den riktigt nice.

Jag var och tömde lagret på dom i Gävle nu! :-) Så nu har jag så jag klarar mig i sommar!

Anonym sa...

oooh gaisare e nice :)

 
dempabeer ©2009
Design by Daniella Weiler