söndag 17 augusti 2008

Spanienresan i bilder..

Vi kom hem inatt efter en helt otroligt underbar semester i Altea, Alicante.
Boendet har varit suveränt - så oerhört gästfria och snälla vänner man har!
Vädret har varit kanon, vi har solat, badat och slappat järnet. På kvällarna har det spelats 4-mans-vist där det visade sig att jag och Nicke var en oslagbar duo!

Tack Nicke & Michaela för en 100% toppensemester!

Lite bilder är väl aldrig fel, eller hur Hansih?


De har ÖL på McDonalds i Spanien! Det var man bara tvungen att ta efter att ha plockats upp på flygplatsen hungrig som ett djur..


Med tanke på att det var ca 36 grader första dagen vi kom ner så var det bara att slänga sig i poolen det första man gjorde efter att ha kommit fram..


En kall öl i handen, slappandes i en flytmojäng i en svalkande pool.. oslagbart!


Nicke var som vanligt "kung i baren".. ett kylskåp med ismaskin & barskåp laddat med det mesta 5m från poolen och utemöblerna - oslagbart!


På kvällen grillade Peter, Michaelas pappa. Det var så mycket gott att man inte behövde flytring i poolen efteråt..


En kväll drog vi in till Altea för en rundvandring i gamla stan.


Frugan & jag funderar vart vi ska gå och äta. Nicke verkar redan ha hittat ett ställe..


Vi gick till Stromboli! Där hade de kött framme i disken så man kunde se hur det såg ut. Detta är stora oxfiléer - solomello tror jag de hette. De var HELT sjukt goda. De möraste oxfiléer vi någonsin ätit tyckte både jag och Danna. Priset? 16.90 euro - Oslagbart!


En dag var det ganska mulet så då åkte vi till Alicante och tjejerna spenderade dagen med att shoppa loss. Jag och Nicke fick ägna oss åt det vi gör bäst..


På väg ner till stranden vid Calpe, vädret var riktigt underbart!


Klippan ligger himla fint till alldeles nära stranden.


Hade köpt en "waboba-ball" som studsade på vattnet. Snygg stil man har, kan tro att man har bollsinne som en Keller!


Denna bild kommer förmodligen pryda "Weiler Travels Resebroschyr 2009"..


En "Parkas" skulle man kunna säga.. ;)


Nä, det är faktiskt inte ett dugg kallt även om Danna ser ut att tycka så. Det var nog ca 28 grader i vattnet..


Efter en dag på stranden blir man hungrig. Vi satte oss på ett ställe vid strandpromenaden (?)


På med glajjorna ifall någon Paparazzi från Sverige skulle dyka upp..


Friterade babysquid's. Kanske inte ser så aptitligt ut men de var sjukligt goda att doppa i aioli!


Provade Paella för första gången. Den med en massa skaldjur och fisk var jättesalt och god!


Det blev inte så mycket ale i Spanien. Denna var jag dock tvungen att testa - har aldrig hört talas om uttrycket "Strong Pale Ale" förut. En alkoholkraftigare Pale Ale är ju en India Pale Ale, eller är den inte det ifall man inte ökar humlestyrkan? Bark, hjälp oss!


Dags att grilla för sista gången..


Sista natten med gänget..


Åkte ner till Altea för att äta lunch innan vi skulle åka hem. Men trots att det är lördag så är det hyfsat stendött mitt på dagen.


På ett av torgen hittade vi dock nåt ställe som var öppet.


Jag & Nicke tar en sista öl ihop..


Michaela & Danna


Ovanför Altea låg jättebranta höga berg. Det var nästan så det kändes som lite Grand Canyon eller nåt - riktigt häftig utsikt!

13 kommentarer:

Hansih sa...

Hey sexy!!

Vad nice det såg ut när du låg där i poolen och skvalpade då! :-)

Låter som en riktigt grym semester! Härligt!

Hansih sa...

Vad gillade du den där Strong Pale Ale? Jag drack en sån på bishops för ett tag sedan och den var inge vidare faktiskt.

Är det engelsmännen som gör såna?

Tacka vet jag amerikansk IPA! :-)

dempa sa...

Du lär dig H!
Det är Marstons, ett mycket tråkigt bryggeri måste jag säga. Det är amerikansk öl som gäller, helt klart!
Marstons har även en IPA på Systemet, med genomskinlig flaska och lila etikett. Den är inte god alls den heller.

Har en hel del roligt vi kan prova när du kommer ner!

michael sa...

oj oj vilket hus alltsa, ser ut som nat hus man skulle kunna fa se pa nat sant har MTV program dar dom gor hembesok has nan miljardar! :)

maste varit otroligt avslappnande och skont att softa dar i solskenet!

lyckades ni oversatta min lyck-onskning jag skickade pa SMS? :)

p.s. vad ar en "parkas"?

dempa sa...

Haha! Jag tror jag förstod det mesta av sms'et! Minns dock inte vad det stod nu??

En "Parkas", det var ju på Kos, du låg sådär på ett kort bredvid poolkanten, minns du inte det? :)

Jonte sa...

Tur att man inte gillar sol och värme så att man slipper vara avundsjuk ;)

Tror att ölen passar i kategorin "English Strong Ale". Kolla här: http://www.ratebeer.com/beer/marstons-strong-pale-ale/5118/

Bara för att Marstons gör skräpöl så tycker jag inte ni ska klanka ner på brittisk öl. Man kan bli less på amerikansk alkoholstinn grape och tall öl också :)

Tre katter sa...

Tusen tack för en fantastisk tripp, Michan och Nicke P! Allt var perfekt!! Ett minne för livet! :)

/Danna

michael sa...

haha jag kommer inte ihag vad jag skrev, anvande google translator och oversatte ;)

en ale med hog alkoholstyrka kanns som det sista jag suklle vilja dricka i stekande varme!

Anonym sa...

Ser helt grymt ut! va härligt! =)

Anonym sa...

anonym var då jag... =)

Kribbmasta sa...

Helt otroligt vad fint de såg ut vara där.. Staden såg ju grym ut! Svårt att ha tråkigt på ett sånt där ställe.

Michadelica sa...

Fina bilder! Byta lite? ;) Det var hursomhelst jättekul att ni kom, kul att ni trivdes! :)

Michadelica sa...

Pappa ser ut som en pepparkakstomte på den bilden! Hahaha! :D

 
dempabeer ©2009
Design by Daniella Weiler