onsdag 25 juni 2008

1:a promenixen avklarad!



Tänkte ni skulle få se rutten jag tog i eftermiddag. Fick tips av en granne som sa att slingan är runt 6km för han brukar springa den.
Själv gick jag i rask takt. Fick göra tre stopp på vägen:
  • gul markering - knöt skorna, höll på att få skoskav
  • grön markering - pisspaus i ett buskage
  • blå markering - tog ett foto på en svartvit bondkatt med mobilen
Det var väl otroligt intressant detta? :) Rutten tog ganska precis 45 minuter att gå.
Hur långt uppskattar ni att det var?


-Här ser man den lilla svartvita bondkatten som Dempa gick förbi på sin promenad..

13 kommentarer:

michael sa...

sjalv tror jag att det betyder sa har:

gul markering - har var jag sa anfadd att jag fick andnod

gron markering - var tvungen att lagga mej ner pa marken - var helt svimfardig

bla markering - ta mej harifran!!vad ar numret till minitaxi?!?

dempa sa...

hehe, man kan skymta den röda minitaxin bredvid katten ;)

btw, du måste ju vara taxifetischist!

Hansih sa...

Jag tror att det max är ca 5,25 kilometer.

Detta baserat på din beräknade gångtakt på ca 7km/h.

Jag själv brukar köra 7,7km/h och en viss lutning på löpbandet.

Men jag tror inte du kan hålla det tempot när man är ute i det fria + att du hade danna med dig som nog inte kan hålla sååå hög takt.

Om du hävdar att jag är långt ifrån så ifrågasätter jag dina mätmetoder! :-)

Hansih sa...

Jag tror det betyder såhär:

Gul markering: Stannade för att ta en öl på Rovers.

Grön markering: Tog en till öl på Lilla Tavernan.

Blå markering: Tog två öl på Haket.

:-D

dempa sa...

danna va'nte mä! ja gjorde't schälv!

men du kan nog ha rätt med strax över halvmilen! men ändå! jag har gått en halvmil! *fanfar*

sitter å lurar på ifall jag ska belöna mig med den sista burken pripps blå light (4,9% och 150 kcal på en halvliter) eller om jag ska ta 10 cl jim beam (40%, 225 kcal) ;)

Anonym sa...

På jogg.se kan man rita ut sträckan och kolla hur långt det är. Testade och enligt den är det 5,5 km.
/Nicke

Hansih sa...

Gör 10 armhävningar så belönar du dig med båda!

Go go go! :-)

weilerskan sa...

Det blev 30x2 armhävningar igår, fråga mig inte hur det gick till ;)

michael sa...

alltsa tycker det ar helt sjukt hur det kan va sa mkt kalorier i ol. det ar ju sa min blir morkradd!

Anonym sa...

Du ser Dempa, kul att komma ut och se hur riktiga katter ser ut...inga pälsbomber de inte...de får kämpa med livet som instats mellan mini-taxis och ilskna pensionärer

:)

Fin promenad, 3 ggr i veckan nu med frugan och du är hemma :)

Anonym sa...

Lägg till Överåsvallen till rutten så kan Danna klocka dig på varvet runt planen ;)

A

michael sa...

forsoker ni ta livet av stackars weiler? :)

Tre katter sa...

Lite Leia-varning på teckningen på den där lilla kissen! <3

Duktig du är men nästa gång vill jag följa med!

/Frugan Weiler

 
dempabeer ©2009
Design by Daniella Weiler