söndag 29 juni 2008

Promenad-helg


Danna och jag har promenerat i helgen.
I fredags gick vi den här rutten, den var på ca 7km och tog 70min. Det blir alltså ca 6km/h i snitthastighet. Får skylla på Dannas korta ben att det inte gick fortare ;)

Sen på lördagen promenerade vi till stan och runt en sväng. Drygt 2km iaf.

Idag var det dags för promenaden som jag beskrev i ett tidigare inlägg, på ca 5.5 km. Joggade sista 1.5km.

Så nästan en och en halv mil har det traskats under helgen. Som för övrigt varit alkoholfri eftersom jag jobbat 3 nätter. Känns nice.

Imorrn blir det 1 timmes promenad, så på kvällen ska jag unna mig en afterwork på La Sombrita med några öl och lite tapas :)
Va roligt det är när man verkligen får lov att unna sig! Innan har man ju belönat sig sådant varje dag, utan att ha gjort sig förtjänt av det..

6 kommentarer:

Hansih sa...

Nice att du kommit igång med promenader!

Nu gäller det att du får rutin på det och går iaf 1h, minst 3 ggr / vecka.

Sen vill vi ha viktrapporter hur vikten utvecklar sig!

Anonym sa...

h - Skall hålla koll på karln så han inte fuskar.. "Vägning Dempa" börjar från och med idag!

Heden sa...

haha benämningen fläskbombi helgen var inte illa ment ,, det bara kom spontant när ja såg fotot på den som ja trodde var du! kunde för mitt liv inte få ihop det! Du e ju ingen fläskbomb utan mer ett litet knallskott ;)

michael sa...

att vara ute och ga i 70 minuter far man ju vara nojd med - ar det 6km/h eller 8km/h spelar val ingen roll! :)

1.5km jogging ar val inte heller daligt - vagar du pa att hanga med Natan till Skatås snart tro? :)

Anonym sa...

Go "Iron Man" Weiler...

Snyggt jobbat, du har rätt tänk... :)

A

Hansih sa...

Thorpe: Tro mig, det är STOR skillnad på 6 och 8 km / h.

Pröva det själv på ett löpband så får du se! :-)

 
dempabeer ©2009
Design by Daniella Weiler