onsdag 25 juni 2008

Moby Dick


Efter att ha sett lite bilder från i helgen har det gått upp för mig hur tjock jag är.
Har inte spelat innebandy på 1 månad och det känns som jag gått upp sedan dess. Dessutom dricks det för mycket öl på vardagar, och man stoppar i sig alldeles för mycket god mat.
Nu måste jag försöka få fart på dempabeach igen! Igår tog jag och Danna en promenad på ca 40 minuter. Idag tänker jag försöka ge mig ut på en powerwalk på 1 timme efter jobbet.
Imorgon ska jag med på sista innebandypasset för säsongen.
Tog med fiberhavregryn till jobbet, så nu blir det gröt till frukost varje dag jag är tidig.
Tyvärr hade jag ingen lunch med mig, och när det bars in 2 st smarriga Smörgåstårtor på jobbet som vi blev bjudna på så var det svårt att tacka nej :-P
Förhoppningsvis går jag plus minus noll på promenaden senare ;)
Ikväll ska vi ut och käka med Mereborgs. Ska försöka hålla ölkonsumtionen nere och istället rikta in mig på vin.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vet inte om vin är som mycket bättre än öl ur kalorisynpunkt. Vad sägs om lite hederligt kranvatten?
/Nicke

dempa sa...

Nicke:

Detta skrev jag i ett tidigt blogginlägg sommaren 2007:

1 dl rödvin innehåller ca 75-80 kcal
1 dl starköl innehåller ca 45-50 kcal
1 dl starksprit innehåller ca 225 kcal

En flaska (75 cl) rödvin innehåller ca 580 kcal.
En starköl (50 cl) innehåller ca 240 kcal
2½ burkar starköl innehåller alltså MER kalorier än en hel flarra rödvin. Ganska slående. För hur fort får du inte i dig 2 och en halv burköl, tex? Snabbare än en flaska vin iaf.
Tänkvärt.

Starksprit är inte så farligt som det ser ut, 225 kcal på 10 cl är ganska litet i jämförelse med mängden alkohol du får i dig.

Hansih sa...

Rödvin och smörgåstårta!

Atkins och GI-metoden kan slänga sig i väggen, det är Dempametod som gäller! :-D

Anonym sa...

Jag får fan aldrig smörgåstårta på jobbet... Bara när Dempa är där...jag får slita ont och äta skorpor ;)

Ha ha hahahahahahah

Jonte sa...

Vin istället för öl? Nu blir jag besviken på dig ;) Blir det en vinblogg nu?

dempa sa...

Rekan:
Nejdå, oroa dig inte - vinet är bara ett substitut för att bli fu..

.. ller vänta nu! ;)

Ölen får man ägna sig åt på helgerna! :)

 
dempabeer ©2009
Design by Daniella Weiler