måndag 16 juni 2008

Knäckande..


.. när jag i fredags fick för mig att jag skulle ut och jogga lite.
Bestämde mig innan hur jag skulle springa, tyckte det skulle kännas lagom.
Väl ute håller jag på att storkna halvvägs, men kämpar mig ändå hela vägen hem utan att stanna. På slutet sprang jag förbi Örgryte Hotel och kunde i fönsterrutorna spegla mig själv när jag sprang.
Det var inte den snyggaste stilen, så mycket kan jag säga :) Det såg ut som att jag sprang i uppförsbacke, fastän det var nästan helt plant. En omvänd Michael Johnson kan man säga.

Okej, när jag väl kom hem så kollade jag på klockan för att se hur länge jag varit ute och joggat:

15 minuter!!! Trodde det var ett skämt. Jag kan alltså inte sprungit mer än 2 km (?) och var ändå helt färdig.
Tilläggas kan att det var asfalt jag sprang på, det kanske är lättare i ett riktigt motionsspår? Jag är tveksam.

7 kommentarer:

Hansih sa...

Hehe..

Nu är det du som lägger ner det här motionslivet och lägger på dig en präktig ölkagge!! :-D

Nä men det är himla jobbigt att hålla på och springa. Iaf i början!

Du får en effektiv fettförbränning enbart av att gå i raskt tempo. Så det kan jag rekommendera. Försök få in 3 såna pass á 1h / vecka ska du se att det får dig att äta sundare och på köpet får du viktnedgången.

Anonym sa...

Det är inte det minsta lättare Dempa att springa på grus, asfalt ger bra spänst i steget doch sliter det lite mer på din knän om du har kassa skor...

Ingen idè jag tar med dig på min Skatåsrunda då? 52 minuter - 1,2 mil...

Heden sa...

hahah mkt rolig beskrivning! men springa e så sick skönt efter ett tag ,, endorfinruset efteråt e värt varenda uns plåga! go go go

Anonym sa...

Haha, staackars!! =) Då ska du inte haka med mig och Natan än på ett tag heller, då blire minst 1 mil! =)men bra kämpat ändå tycker jag, det går fort att träna upp, fortsätt att kämpa, så har du snart fått upp flåset!

michael sa...

tycker du ar lite val hard pa dig sjalv har. klart det ar svart forsta gangerna, jag ar himla imponerad att du drar dig ut anda.

hehe skitbra beskrivit med hur du sag dej sjalv! :) blev det en san dar dempa-pose med handflatorna pa knana efter turen? :)

Anonym sa...

Precis som Zandrah säger ge det en månad med samma runda Dempa, 3-4 kilometer var 3:e dag så skall du se hur du med lätthet tassar runt den slingan i ett nafs ;)

LÅNGSIKTIGHET är ordet i sammanhanget.

dempa sa...

De som känner mig vet nog att "Långsiktighet" inte finns i min vokabulär ;)

 
dempabeer ©2009
Design by Daniella Weiler