tisdag 1 juli 2008

Ja' vill ha chokla' ja'..



Det här är ju hur bra som helst.
Har frågat mig vad slags dialekt han ska föreställas prata. Jag tycker det låter som ett slags "bonnigt" Gävlemål! Men några verkar tycka att det är Sundsvallsdialekt.

Klungan är kung!

Igår blev det promenad på 4.5 km till stan, sen en massa onyttig öl - väl förunnat :)

Ska ut på en liten promenad nu, sen köpa med mig en sallad på vägen hem.

Redigerad 16:47:
4.7 km blev det, och en smaskig kebabsallad ;)
Hade planer på att gå en mil imorgon, men jag vet inte om jag får lägga de planerna på hyllan för nu har jag fått tillbaka den där blåsan på sidan av hälen igen..
/Foppa

6 kommentarer:

Heden sa...

"...förutom det här faaansdjuret!" Snyggt djur de lyckats hitta!
Tkr dock den där e den tråkigaste från klungan företsällningen. Mangan e kul... ""j****kla va ont i ryggen man får av att förfesta!" det e en kommentar det!

Anonym sa...

haha, det där var helt SJUKT va kul det var! tycker att han låter lite som kribban i dialekten ;)

dempa sa...

allvarligt heden? den absolut roligaste menar du är tråkigast? mangan är ju bara knäpp. för att inte tala om katla!

chokladhjulet, thunder och de felmedicinerade är roligast :)

älskar när han kommenterar tygdjuret: "Jävla larv, eller hackspätt.. troll eller vafan.." :D

Så, vad tycker ni då - Gävlemål (Kribban?) eller Sundsvall? Jag vet ärligt talat inte hur Sundsvallsmål låter.

Heden sa...

haha älskar Katla! jag tror ja ser mer te meningsuppbyggnader kanske. ".. sen blir den uggla som kan Hoa på riktigt! sånt tkr ja e kul!

Men visst även denna sketch är roligare än de mesta annat som presteras på humorscenen idag.

Ja jag tkr mig höra kribban men även mig själv i många meningar där,, sundsvall fattar ja inte att de tkr det låter som?

dempa sa...

har fått svar från "Klungan" nu - personen kallas "Lacken" och han är från Sundsvall.

men jag tycker det är mkt Gävle i't också!

Henrik sa...

Haha! Helt sjukt roligt ju.

 
dempabeer ©2009
Design by Daniella Weiler