fredag 11 juli 2008

Invägning!


Folk har efterlyst viktrapporter, och jag har tänkte köra fredag morgon som mätpunkt för detta.
Vad ska vi då utgå ifrån? Vid midsommar vägde jag ca 96.3kg vid lunchtid, med kläder på.

Nu, ca 20 dagar senare ställde jag mig (naken) förväntansfull på vågen 3 gånger och den visade..
  • 93.6 kg
  • 93.5 kg
  • 93.5 kg
Gött mos! Promenaderna har gett resultat! Har ju även försökt tänka lite på vad man äter och när man äter, samt när man dricker och hur mycket man dricker.

Igår gick vi milen i Skatås. Är faktiskt lite seg i benen och har ont i ett knä, så jag tror jag tar en vilodag idag. Tänkte annars åka lite inlines men vädret känns lite halvtrist.

Får försöka komma ut på en promenad i helgen iaf.
Chip chop!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt Dennis, nu spelar vi i samma viktklass, du, jag och Lennox Lewis ;)

Tre katter sa...

Kämpa på nu bara så kommer det snart hända ännu mer grejer! :)

michael sa...

3kg! det var det varsta! :D hehe..

vart kanner du att dom 3kg var tagna fran da? kaggen? :)

Heden sa...

lägg på 2.5 kg med kläder och den maten du dragit i dig framte lunch. Sen vattennivån kan variera kraftigt dag te dag såå nå 3 kg i nedgång måste vi tyvärr inte gå med på..... men kanske ett halv kg! not to be negativ just reality. keep it up !!

Anonym sa...

Psssst... har två flaskor BrewDog Hardcore IPA liggandes i köket som jag har hört Mr Weiler himself otåligt väntar på.
Dock ingen orsak till oro - de kommer få flyga Boeing 737-800 hela vägen till Göteborg om lite drygt en månad... så de kommer, de kommer!

dempa sa...

Med såna vänner som Heden behöver man inga fiender!

Åt en riktig värstingportion till middag ikväll med potatisgratäng, svampsås och ryggbiff OCH var fullt påklädd - då visade vågen 94.5kg!

Mo: Ser mkt fram emot dom! Kom med ett utlåtande om du testar nån. Och är de så bra att du beställer hem fler så kan jag ta 2 till ;)

Anonym sa...

Ej testat Hardcore än men däremot Goose Island India Pale Ale.
En riktigt bra IPA som jag kan rekommendera! Dock inte lika bra som t ex Dale's eller High Five!.

 
dempabeer ©2009
Design by Daniella Weiler