onsdag 2 juli 2008

Skatås tur och retur

Idag gick jag en rejäl promenad. Gick från mig, till frisören och klippte mig. Sen var jag tvungen att gå till Apoteket nere på Olskrokstorget för att köpa skavsårsplåster.
Sen började marschen: från Olskroken till Skatås, där jag gick runt Härlanda tjärn, innan jag gick halvt vilse och kom ut vid kolonilotterna i Delsjöområdet. Sen ut på Delsjövägen vid TV-huset och sen tillbaka till Redbergsplatsen.
Tog tid från Kyrkogården (någon minut efter Olskroken) och jag promenerade i rask takt i 100 minuter! Uppskattar att jag gått 10-11 km på den tiden.
Totalt gick jag 12.8 km idag!

En skaplig rutt..


Det var himla fint vid Härlanda tjärn. Den är dock inte så stor, kanske som Högbodammen ungefär!


Bara barnfamiljer här. Ovanligt få, det brukar vara helt smockat sa dom. Det är långgrunt. Men rätt fint!


Kan lova att den här satt fint efter 1 timme och 40 minuters promenad! :)

7 kommentarer:

michael sa...

ser ju svinfint ut dar runt Härlanda tjärn...

du borde nastan kopa dig en stegraknare som du ar ute och kutar.. over en mil! ar du sjuk manniska? :)

dempa sa...

jo jag har funderat på att skaffa en sån! det kunde ju vara skojsigt! ska kolla med Håå vart man kan köpa en sån billigt :)

japp, över en mil! rätt sjukt :) det är väl från gävle till valbo det, typ?

Anonym sa...

Vad jag vet så är den rutten ungefär 2km:) mohaaaaaaaa

//joggarn

michael sa...

tror 1 mil ar langre an fran gavle till valbo. kanns kortare pa motorvagen iaf nar man brassade ivag till willy's :)

Hansih sa...

Thorpe: Kan tro att det känns kortare när du brände i 240 med din Nissan! :-) E min närmsta döden upplevelse det! :-D

Sluta träna dempa! Jag får dåligt samvete!

Du ska bara dricka öl o så, så att jag kan känna mig nöjd! :-)

Mer öl till dempa!!

dempa sa...

hehe, var det DU som röstade 13 gånger på att bloggen skulle handla om "livsnjutning" istället för "träning" ?? ;)

i helgen blir det öl igen. dont worry :)

får se hur länge jag orkar med det här "livet".. men får man bara vara skadefri och märker att man får resultat så ska det inte vara några problem med motivationen.

Anonym sa...

Hehe, var det lång farbror hallon som skrev anonymt eller?

Bra promenix på en mil, duktig! Men du, springer du så går det fortare... vi springer en mil på långt under timmen ;)

Go, go, go!

 
dempabeer ©2009
Design by Daniella Weiler