söndag 20 april 2008

Innebandyturnering..


Varning! Personer med allergi mot idrottssnack och självupphöjelse ombedes hoppa ner till nästa inlägg: Krakow

Just det, innan vi var på Krakow spelade vi ju innebandyturnering. Det var 6 lag totalt, så 5 grundseriematcher (0-2, 0-1, 3-2, 4-0, 7-0) innan det var dags för semifinal mot Green Cargo Logistics, ett lag vi förlorade mot med 2-0 i öppningsmatchen då vi inte alls var bra utan mest sprang omkring som yra hönor utan tillstymmelse till anfallsspel.
Matcherna var 15 minuter långa, spel 5 mot 5 på stor plan med målvakter.
Lagom till semifinalen hade Natan hittat till läktaren som hejarklack. Kan dock inte säga att jag hörde hans hejaramsor, han var nog fullt upptagen av sina öl han hade med sig ;)

Stärkt av att ha Natan på läktaren stänker jag in 1-0 med en backhand efter 5 minuter. Men med bara 1 minut kvar av matchen kvitterar motståndarna och det blir sudden death. Killen jag byter med klagar på smärtor i hälsenan och säger "Dennis du får köra hela sudden!" Shit tänkte jag, hur ska jag orka det!? Det enda var väl att se till att avgöra så fort som möjligt, och efter ca 30 sekunder får jag bollen, vänder om och drar ett rungande dragskott i insidan av kryssribban! Höjer armarna halvvägs för jag är övertygad om att den ska gå i men icke.
Desto skönare att ca 2 minuter senare få en boll av Anton ganska ren framför målet, vända om till vänster i en snurrfint och med en backhandsnärt se bollen gå in i krysset! :D Himla skön känsla att stå där som matchvinnare, med Natan på läktarn å allt ;)

Väl framme i finalen skulle vi möta laget vi torskade med 0-1 emot i andra matchen - de var ett lurigt och samspelt lag och personligen hade jag noll energi kvar efter semin, det kändes nästan som man var nöjd med att ha vunnit den och gått till final. Tydligen kände fler av mina lagkamrater samma sak, för det var egentligen inget snack om saken utan vi torskade med 0-4.

7 matcher x 15 minuter har sannerligen tagit ut sin rätt. Idag har jag haft så ont i kroppen att jag knappt tagit mig ur sängen/soffan! Känns som man har influensa, sådan värk! Har bara upplevt denna sorts sjuka värk en gång tidigare och det var efter minifotbollsturneringen och såpabandyn på Stadra med NHL-gänget.

6 kommentarer:

Anonym sa...

haha, den där såpabandyn är en klassiker.. Jag har försökt haft en sån tävling varje år sen dess.. Sjukt kul om man har tagit nån öl. Senast var i sommras i Jäderfors.. Men en del är ju så känsliga för såpan i ögat :) Men kul är de iaf!!

Anonym sa...

Att du skulle plocka fram Foppa takterna när din polare var på läktaren D, du kunde väl pyttsat lite innan Natan kom och spanade ;)

Anthony

dempa sa...

Äsch Anton, du vet ju Foppa och hans fot, de kan inte vara på topp varje match! Men jag gjorde 5 mål av våra totalt 14, det får anses rätt ok! :)
Jag och Paul måste ju varit de som stod för den mesta målfabrikationen, alltså om man räknar med de som bytte med varandra!

michael sa...

Ja final far ni val vara nojda med anda. Lat ju som det vart ratt kul anda! :)

Hehe sa Natan satt och barsade pa laktaren, antar att du tvingades locka han med nagra IPA for att han skulle orka kolla pa ett gang bandyamatorer? ;)

Sen far folk forklara for en ovetande var 17 sapa-banda ar for nat!

Anonym sa...

Jo jo men du står ju bara framför mål, vi andra skyfflar ju fram bolluslingen till dig ;) He he he...!! A

michael sa...

grattis dempa! monitor de lcd tycker att din blogg ar intressant!! najs one!

 
dempabeer ©2009
Design by Daniella Weiler