måndag 28 april 2008

Tullverket s*ger

Snackade med UPS som levererar tröjorna idag om att de måste ringa mig för att se så jag är hemma för leverans.
Då passade de på att upplysa om att jag borde se till att ha 537kr redo "cash" för att lösa ut paketet. Vadå tänkte jag, jag har ju redan betalat för tröjorna!?
-"Ja men tullen ska ju ha sitt också" säger dom då. Tydligen är det så, att om man beställer varor för över 200 kronors värde från ett icke EU-land så ska lägger Tullverket på 25% moms och 12% tullavgift! Härligt härligt!

Jag som redan betalat en massa pengar i dyr frakt för tröjorna, så ska det läggas till ännu mer avgifter?! Och inte har man blivit informerad om detta heller, eller så är det jag som är helt bakom flötet?! Värdelösa skitland att beställa något från. Bränn ner USA! Och skrota Tullverket!

Ullared framstår ju som något underbart i jämförelse!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Fy va surt! Det räknade man ju knappast med. Här är mer Peter W för att pigga upp...

Heden sa...

pappskalle :P
du ska ju säga åt dem att märka det me free sample!
Sätter dem ett värde på grejerna utanpå paketet e du körd! Då komemr pappa staten å ska ha sin kaka!

Anonym sa...

Himla trist alltså...
Men Ullared-sången kan man ju inte bli annat än glad av! :)

Heden sa...

men va tusan ser ja ! 95 :- frakt PER tröja! du får nog gå en kurs hos heden hur man köper saker från USA tror ja.
aja det drabbar ju ingen fattig precis :=)

Anonym sa...

anti-amerikanska stammningar i det har inlagget...

dempa sa...

det är tufft att ha åsikter och va anonym!

 
dempabeer ©2009
Design by Daniella Weiler