torsdag 3 april 2008

Träningen


Tanken med bloggen var ju i början att den skulle berätta hur träningen går.
Så jag får väl uppdatera med hur det sett ut senaste veckan.

Förra veckan blev det styrketräning på tisdagen. Axlar och Bröst. Med tanke på att jag inte gymmat på 5 år var jag beredd på att åka på en rejäl träningsvärk. Men att den skulle sätta sig på armbågarna och medföra att jag knappt inte kunde svara i telefonen på jobbet det hade jag inte räknat med. Helt sjukt faktiskt!

Förra veckan:
Tisdag: Gym - axlar & bröst
Torsdag: Innebandy 60 min

Denna vecka:
Tisdag: Löpning 3 km, gym - mage & rygg
Onsdag: Löpning 3 km, gym - biceps & triceps
Torsdag: Innebandy 60 min
Sen blir det nog innebandy på fredagen med..

Ni kanske har åsikter om de delar av kroppen jag tränar samtidigt?
Det som är bra med att man kommit igång och träna lite är att man tänker lite mer på vad man stoppar i sig.

8 kommentarer:

Hansih sa...

Tkr det där ser ut som ett bra schema! Se till att hålla i det nu också! Och inge mer öl på vardagarna! :-)

Jag och Özkan hade fotbollspartaj igår, Babybackribbs och Mariestad prima lager.. Har för mig att ölen var god i alla fall! :-) Det slank ner nån ESB också, den är stabil!

Heden sa...

tkr du ska köra en "parkas träning"
,,när han skulle gymma å bara träna kosntiga muskler som ingen annan hade tränat. Då kunde han skryta och visa sin extremt stora käkmuskel. haha

Anonym sa...

Lyssna på farbror Hansih! Ingen öl på vardagarna! :)

dempa sa...

Bra att schemat låter bra!
Planen är att börja jobba 5km inom nån vecka. Måste få upp flåset och orken bara.

Spelade faktiskt innebandy i 110 minuter idag!!! Först en timme med vårt gäng, sen kom det ett gäng efter som hade lite ont om folk så jag körde 50 minuter med dom också!
Helt färdig efteråt, ont överallt. Därmed blir nog fredagens innebandy inställd..
Himla skit att det är möte snart, hade velat unna mig en öl ;)

Hansih sa...

Nån enstaka öl kan du unna dig ibland kanske, bara det inte blir till en vana att unna sig varje dag! :-)

Blir ju så mkt godare att ta en öl också om man ger sig chansen att längta efter den! :-)

dempa sa...

Men.. om jag redan längtar från att sista droppen tar slut i flaskan jag precis avslutat, till att jag hämtar en ny i kylen och öppnar den då?? :)

michael sa...

bra initiativ dempa. later finfint det dar. men traningsvark i armbagarna, ja du det later verkligen som om du valt sanna obskyra muskelgrupper som jag brukar trana, kan ocksa rekommendera tåmuskelrna, dom ar mycket viktiga har jag hort :)

vad galler en flaska ol sa borde det val passa dej som ale-drickare ratt bra, finns val ratt manga ale-flaskor som kommer i 1liters-pavor? :)

Anonym sa...

Bra att du kommit igång, säg till när du är upp och pumpar på 100+ i bänk då kan vi börja köra ett par pass. skatås runt för mig först bara, jag å nyström.

//
Lång farbror hallon

 
dempabeer ©2009
Design by Daniella Weiler