söndag 20 april 2008

Krakow


Testar att blogga från mobilen.
Krakow var en riktig höjdare. Ett mysigt ställe, men ändå ganska livligt. Maten var jättebra och kom i generösa portioner. Jag passade in alldeles utmärkt med min Öststats-mustasch ;)

Tog vitlöksbröd till förrätt. Oxfilé med potatisklyftor, bearnaisesås och svampstuvning med lite rödkål och rädisor som garnering. Mycket gott!
Till det drack vi El Coto, och två olika sorters polsk öl, väldigt goda.
Hit kommer vi garanterat gå igen!

7 kommentarer:

Anonym sa...

günther :P

Anonym sa...

Nähe? Nu förstår jag inte.. / Testar skriva via mobilen.. Dempa

Anonym sa...

Krakow de är kanske en av de mysigaste städer jag varit i.. Sick najs trevligt folk.. Var de här nått matställe i Gbg lr???

Anonym sa...

Ingen som käkade Bigos, denna brödgryta?? ;)

Hansih sa...

Kewl att blogga från mobben! Det lär jag undersöka hur man gör!

Maten lät himla nice också!

dempa sa...

Kribban: Jaså du har varit i Krakow? Detta är en restaurang, vi får gå hit nästa gång du är här!

Bigos? Nja, Zandrah tog en oxfilémix som serverades i en stor "brödgryta" men den tror jag hette Rövhål (eller Rövarens spis)..

H: På min mobil kan jag ta ett foto, sen välja "skicka till blogg".. då får man göra ett inlägg o skicka. Sen får man ett sms med en kod, så du loggar in på blogger på datorn o använder den koden för att knyta just din mobil till din blogg. Sen är det klart!

michael sa...

Svincoolt med mobil bloggen dämpa. Det lar du fortsatta med!

Krakow later ju perfekt, det lar jag fa prova nar jag kommer over till GBG nasta gang! Rodkal.. MM!!

Haha oststats-muschen. Egentligen ar det val mer helskagg som galler for oststater. Gammalt kommunist ansiktshar ;)

 
dempabeer ©2009
Design by Daniella Weiler