tisdag 29 april 2008

Ledig dag - bildexplosion!

Idag har jag varit ledig! Grymt skönt! Vädret var soligt/molnigt men skönt i luften. Jag och Anton cyklade ner på stan, till Feskekörka. Där hade jag aldrig varit. Vi gick och spanade på delikatesserna och en massa konstiga fiskar. Jag tog en fisk & skaldjurssoppa som förtärdes ute i solen. Gott! Inte ofta man äter fisk, särskilt inte fisksoppa.
Sen cyklade vi vidare till Slottsskogen, där de precis öppnat en ny minigolfbana med "riktiga banor"! Det var alltså konstgräs och riktiga golfbollar som gällde, och banorna var mycket roliga! Lite dyrt dock, 60 kr. Men det kan det vara värt att lägga på en mer kvalitativ och rolig minigolf. Jag fick norrlandsnerver några gånger och slutade på 55 slag.
Anton höll på att slå banrekord (47) men hamnade på 48. Blev förvånad att banrekordet var såpass högt, men de har väl inte haft öppet så länge. Hit ska vi gå i sommar -H- så kan du slå rekord! :)

Sen cyklade vi hem och släppte ut Zeke på gården, han blev helt till sig och tackade och tog emot genom att rulla runt i sandlådan.



Feskekôrka - en av Göteborgs klassiker!


Vete sjutton vad det här är? Havskatt? Fiskas nog inte för sitt sjyssta utseende iaf!


Det här måste vara Snoken och Kroken, eller vad de två elaka ålarna i Lilla Sjöjungfrun heter..


Fisksoppa med bröd, 45 kr!


Anton med kaffe, 10 kr!


Golfbanan var inte helt klar, en del vattenhinder som inte var fyllda men de höll på för fullt. Kommer bli mycket snyggt senare..


Riktigt roliga banor!


Ja, här står ju jag..


Zeke tar ett sandbad.


Jag med min nya tröja som precis kommit! Har ännu en t-shirt under, så den kanske ser lite tajt ut men var perfekt storlek. Skönt det iaf..

6 kommentarer:

Anonym sa...

Shit,vilka coola banor!! Hur kul såg inte de där ut att vara.. varför har inte fler sådana banor??

Heden sa...

aa najsa grejer det där! att du aldrig vare i fiskekörka då?,, e väl ett måste att ha sett men nu har du det ju ialf efter 2 år då!

Anonym sa...

Härlig dag du verkar ha haft!!! =) Verkligen en bra ledig dag!

Anonym sa...

Korrekt Dempa - den fula ensamma fisken är havskatt ... som har en fantastisk smak!
Testa att göra marinerade grillspett med lax, havskatt, torsk, lök och paprika. Marinaden kan bestå av olja, lime, chili och vitpeppar.

Hansih sa...

KEWL!!

Måste pröva de banorna!! Bokar biljett nu!!! :-D

Anonym sa...

Gällande kattfisken skall man inte döma hunden efter håren, det är en kanongod fuling....

 
dempabeer ©2009
Design by Daniella Weiler