lördag 26 april 2008

Konstigt..


Har inte fått t-shirtarna än. När jag "trackar" min order så står det följande, torsdagen den 24e :
"2:41 P.M. THE RECEIVER WAS UNAVAILABLE TO SIGN ON THE 1ST DELIVERY ATTEMPT. A 2ND DELIVERY ATTEMPT WILL BE MADE"

först tänkte jag att det kunde kanske vara mitt utlämningsställe på posten, dvs St.Pauli Livs, som inte kunde signera paketet.
Ett nytt försök skulle göras. Nåväl. Fredag den 25e står det såhär :

3:44 P.M. DRIVER NEEDS SECURITY ACCESS WHICH MUST BE OBTAINED FROM RESIDENT/CONSIGNEE IN ORDER TO ENTER BUILDING

Jaha?! Visst, de har portkod i mitt hus. Men varför ska de lämna paketet direkt till mig? Funkar det inte med vanlig postutlämning - postavi som man sedan hämtar ut paketet på sitt utlämningsställe? Omständigt och krångligt detta. Man måste alltså typ vara hemma när de kommer, och eftersom de hittills kommit före kl 16 varje dag så lär jag inte vara hemma för att kunna ta emot paketet förrän på tisdag.

***

Var på Haket med Nicke, Natan och Zandrah igår. Drack några öl. En riktig höjdare var Ölfabrikkens 100g IPA. 50 cl, 8.5%. Mycket prisvärd - 89 kr! Detta kan låta dyrt, men betänk att den går på närmare 200 spänn på Bishop's Arms.
Sen tog vi nån sushibit innan vi strosade iväg till Rover för att inmundiga den grymma burgaren. Sen drog jag hem, Moona höll på att färga Dannas hår så då passade hon på att klippa mig lite.

Nu jobbar jag.. ser fram emot imorgon kväll, då ska jag och frugan Weiler dela på 450g färsk oxfilé som ligger i kylen :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

hehe gött mä kött :D

Anonym sa...

Dennis "Kött&Sås" Weiler ;)

 
dempabeer ©2009
Design by Daniella Weiler