torsdag 13 mars 2008

Ge mig uppåttjack!


.. eller en Modovinst!

Har inte varit särskilt uppåt sen i tisdags.
Till att börja med skulle jag ju göra kyckling i lergryta. Cina hade talat såå varmt om det, att det är så himla smidigt och superenkelt och gott. Lät som att man knappt skulle behöva anstränga sig. Fick lite tips och sådär om kryddor och hur mkt salt man skulle ha i. Slängde i lök, chili, vitlök, paprika, salt peppar och lite andra kryddor. Grillkrydda hade jag typ slut på, och det var väl därför det blev så dåligt. Smakade och luktade väldigt svagt, och det luktade mest "kycklingbuljong"!
Snackade med kycklingkungen Kenth efteråt och han sa "det där var på toook för lite salt" som jag hade hätt i. Nästa gång frågar jag honom istället :)

Räddade upp såsen hyfsat med lite viltfond, soja och grädde.
Dessutom var inte kycklingen (som varit djupfryst) klar efter 2 timmar i 200 graders värme. Så jag fick köra den 1 timme till för att bli klar, så det var dessutom ett stort minus.

Till råga på allt tappade Modo en 0-2 ledning till förlust 3-2 i sudden. Ska inte klaga på domaren som alla andra Modoiter brukar göra, men han var stabil i 3 perioder för att sedan börja vara skitpetig i förlängningen.
Hoppas på en annan domare ikväll, och en Modoseger för annars kommer jag gå runt som ett åskmoln de närmaste dagarna..

Varför ska man bry sig så mycket?? Önskar att jag kunde ta en spruta och bara bli "normalt" eller "måttligt" intresserad.

9 kommentarer:

michael sa...

synd att inte lergrytan blev na vidare. ratt trakigt nar man lagt ner en massa energi pa nat och sa smakar det ingenting :(

det jag inte forstar ar hur du kunde ha kycklingen i ugnen i TRE TIMMAR? pa 200 grader? stoppade du in den nar den var djupfryst eller? :)

angaende slutspelet sa noterar jag att 6 personer har rostat pa sammanlagt 21 lag, det ar igenomsnitt 3.5 lag per person. kanske inte alla vet hur manga lag som kan ga vidare fran en kvartsfinal? :)

avslutningsvis sa var det harligt att se lite akta modotakter hos dej, "ska inte klaga pa domaren" bara for att fortsatta i samma andetag att gora det :) nej, nu ska jag sluta stro salt i saren och hoppas pa vinst ikvall istallet. jag haller pa modo och skelleftea i slutspelet.

Anonym sa...

Du tar igen det med lergrytan till nästa gång, min egna lilla nakenkock! :)

Anonym sa...

Modo vinner ikväll - bara de fortsätter kämpa och inte sätter sig ner och gnäller! Man får inte domslut emot sig så där två matcher i rad.

Hansih sa...

Sluta wajna om domslutet ffs. Timrå ägde matchen och var en värdig vinnare. Med det här domarsystemet som vi har idag kommer sånt här hända, så man får inte wajna för mkt över det.

ModÅ vinner dock ikväll! Blir kul att se matchen. Blir till att åka 180 km/h efter meeting! :-)

Hansih sa...

Varför har de en kommentator som så uppenbart håller på Timrå? Blir ju pinsamt när han ropar "JAAA" när Timrå gör mål.

Samma person håller på BIFF också, jag som själv håller på BIFF tyckte det var pinsamt som Brynäsare att höra han hylla Brynäs hela tiden så fort de slog en passning rätt!

michael sa...

Ser inge vidare ut det har Dempa :(

Vad ska dom ta till for knep? Vi kan erbjuda er en Ostblom om han kanske kan vara till nan hjalp?

Wikegard tror att det hela ar over, "Skadade Karol Krizans uttåg från matchen kändes närmast symboliskt."

Men Modåiter har val anda en bra kamparglod, sa res upp er nu!

dempa sa...

H: Är det Virus du menar?? För han tycker jag är äckligt Timråpartisk. Så himla trist att han alltid är expertkommentator på Modos matcher i canal+, för att han bor där uppe :(

P: Krizan spelar nästa match. Kan Modo ändra sitt spel och spela med fart och fläkt och inte med huvet under armen så lever matchserien fortfarande. Men det ser visst ganska mörkt ut justnu. Men det är inte kört förrns det är kört!

Hansih sa...

Absolut INTE kört dempa. En vinst borta sen är ModÅ helt med i matchen igen.

Slutspel utan ModÅ är inget slutspel.

Iaf när inte Brynäs är med! :-)

Anonym sa...

Du fick ju toppentips av far din på telefon ang. grytan, så blir tipptopp till nästa gång, du är ju en rejäl mästerkock, så det är inga som helst problem! =) Ja, det kändes riktigt kul med jobbet denna vecka, skönt när man får positiv feedback, visar att man är rätt okej på det man gör ! ;) Jobbar du i helgen?

 
dempabeer ©2009
Design by Daniella Weiler