onsdag 19 mars 2008

Hejdå Modo, hejdå Lückner!


På bilden (OBS! Montage! OBS!) ser vi Wernblom och Svartvadet, semestrandes på varmare nejder.

Trist att åka ur redan i kvartsfinal. På ett sätt ganska jobbigt att åka ur på det sättet de gör. Utan en egentlig chans, utan att vara nära. Timrå var så bra, Modo var så dåliga.
Men samtidigt hade det varit jobbigt att åka ur efter tex 7 matcher och sudden i sista, och typ varit hur nära som helst. Det hade varit jobbigare att smälta än på det sätt man åkte nu.
Harald Lückner försvinner som tränare.
Oscar Steen och Andreas Salomonsson är de spelare som ännu inte skrivit nytt kontrakt. Tipset blir väl att Steen sticker till annan klubb i Elitserien. Salomonsson vet jag inte riktigt med. Ena stunden briljant, andra stunden hängskalle.

Får hålla på Timrå i slutspelet nu. De spelade riktigt bra mot Modo, fart och fläkt! Dessutom enda Norrlandslaget kvar - och ni vet ju att jag är lite av en Norrlandspatriot - men vem *** vill se HV71, Linköping eller något annat lag vinna?!

Justja, Kvalserien börjar ju på onsdag! Håller mina tummar stenhårt för Brynäs och Leksand!
Men i ärlighetens namn - visst är det dags för en Elitserie med 14 lag? Rösta till vänster och kommentera gärna med era egna åsikter!

3 kommentarer:

Hansih sa...

Jag har börjat gilla Lyckner nu ja, jag tycker han hantera förlusten väldigt bra. Första gången jag hör en ödmjuk modoit efter en förlust! :-)

Fast han kanske inte ska vara i modÅ nästa säsong?

Jag blev rätt förvånad att ModÅ inte var bättre igår asåå, vad tusan är det som är fel? Någonting måste det ju vara. De har ett grymt bra lag på papperet. Kanske är det så att de är lite mätta? Fast det tycker man ändå inte att de borde vara. Men det är också små marginaler, hade de fått vinsten i den första jämna matchen hade det lika gärna kunnat bli 4-0 till ModÅ.

michael sa...

kanns val anda som att luften nastan hade gatt ur innan matchen, vad sager ni som sag den??

trakigt med varken modå eller skelleftea kvar i slutspelet. finns inget lag jag haller pa alls nu. kanns som om det kan ga hur det vill nu.

eftersom det inte finns nat lag jag vill ska vinna kan man ju alltid gora det spannande med att halla pa lag som spelar mot dom som man INTE vill ska vinna. for mig ar det linkoping eller frolunda, tva lag jag inte har mycket till overs for!

Hansih sa...

Same shit different names kvar i slutspelet nu bara.

Kommer nog inte se en match till denna säsong. Som tur är börjar ju kvalserien, ikväll kickar det igång!

Jag ska ladda med några bärsa till matchen! :-)

 
dempabeer ©2009
Design by Daniella Weiler